Nepamirštama kelionė į Maskvą
            Kiekvienais metais bendrija PAGAVA organizuoja pažintines keliones į kaimynines ir tolimesnes šalis. 2011 metais tai buvo Rusijos sostinė Maskva – didžiausias miestas Europoje, kuriame gyvena per 11 milijonų žmonių. Apie Maskvą, jos architektūrą, kasdienį gyvenimą ir spūstis daug girdėta, tačiau ji tebėra paslaptinga. "Ryški, gyva.." – šį miestą galima apibūdinti daugybe skambių epitetų, tačiau čia labai tinka posakis – geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtus kartų išgirsti. Kelionę planavome kruopščiai – norėjome kuo daugiau pamatyti!

Kelionė autobusu į Maskvą buvo ilga ir tikrai nelengva. Iš Vilniaus išvykome naktį, prašvitus buvome Latvijoje, o paskui – visa diena nelabai puikiais Latvijos ir visai prastais Rusijos keliais .. ir tik vakare pasiekėme Maskvą.

Kitą rytą pažintį su Maskva pradėjome nuo miesto širdies ir simbolio – Raudonosios aikštės. Negalima įsivaizduoti Raudonosios aikštės be Vasilijaus Palaimintojo soboro ir jo įspūdingų, įvairiomis spalvomis išmargintų kupolų. Soboras buvo pastatytas pergalei prieš Kazanės chaną atminti, o jo aštuoni kupolai rytietiškais stogais simbolizuoja mūšio trukmę. Atpažįstama iš nuotraukų visame pasaulyje.

Iš Raudonosios aikštės per Aleksandro sodą, kuriame dega Amžinoji ugnis, ėjome į Kremlių. Kremlius – tai senovės tvirtovė, apjuosta mūro siena su bokštais. Maskvos kremlius turi 20 bokštų, iš kurių žinomiausias Spaso bokštas su laikrodžiais ir penkiakampe žvaigžde. Kremliaus teritorijoje pasivaikščiojome po Soborų aikštę, apsilankėme Apreiškimo ir Uspenijės soboruose; paskutiniajame buvo vainikuojami ir tuokiami kunigaikščiai ir carai, laidojami metropolitai ir patriarchai. Maskvos kremliuje saugomi rusų meno paminklai Varpų varpas (Car kolokol) ir Patrankų patranka (Car puška). Įdomu tai, kad didžiulis varpas niekada neskambėjo, o milžiniška patranka niekada neiššovė.

Lankėmės Ginklų rūmų muziejuje (Oružejnaja palata) – tai brangenybių saugykla, kurioje saugomos brangiausios carinės Rusijos relikvijos – Manomacho, Kazanės ir Petro I kepurės, Ivano Rūsčiojo ir Boriso Godunovo sostai, įvairūs auksiniai ir sidabriniai XII-XIX a. dirbiniai iš Rusijos, Europos ir Rytų, tarp jų brangūs ginklai, garsaus juvelyro K. Faberžė velykinių kiaušinių kolekcija.

Po pažintinės ekskursijos po istorinę Maskvą vakare plaukiojome laivu po Maskvos upę, grožėjomės didingais miesto pastatais, senovinės ir naujos architektūros paminklais. Ištvermingiausi kelionės dalyviai vėlyvą vakarą leidosi pasivaikščioti po naktinę Maskvą. Pasivaikščiojimas buvo tikrai to vertas: nepaprastai įspūdingai apšviesti pastatai, pagrindinės gatvės, tiltai, didžiulės žmonių minios prie Kremliaus – sunku suprasti, ar vyksta kokia šventė, ar tiek žmonių čia būna kasdien.

Aplankėme du garsiausius Maskvos dailės muziejus. Vienas jų – Tretjakovo galerija, kuri garsėja didžiausia Rusijos meno kolekcija pasaulyje. Galerijoje galima pamatyti žymiausių Rusijos dailininkų: A. Rubliovo, V. Vasnecovo, I. Aivazovskio, F. Vasiljevo, M. Vrubelio, A. Kuindžy, K. Malevič, I. Repino, V. Surikovo, I. Šyškino darbus. Turėjome puikius gidus, todėl galėjome pamatyti garsiausių paveikslų originalus, susipažinti su jų kūrimo istorija ir autorių gyvenimo detalėmis. Dar buvome Puškino meno muziejuje, kuris yra antras pagal dydį Rusijoje po Sankt-Peterburgo Ermitažo muziejaus. Puškino muziejus buvo sugalvotas kaip mokslo centras prie universiteto, kad studentai galėtų pamatyti garsiųjų skulptorių darbus. Pirmieji muziejuje eksponuoti darbai buvo skulptūrų kopijos iš gipso, vėliau reformuojant kai kuriuos muziejus šiame muziejuje atsidarė paveikslų galerijos, kurios pasipildė garsių dailininkų Bottičeli, Rembrandto, Rubenso, K. Monė, Renuaro, Van Gogo, Gogeno, Matiso, Pikaso darbais, kuriuos atvežė iš kitų muziejų ir dovanojo iš asmeninių garsių žmonių kolekcijų.

Apsilankėme Kuskovo sodyboje-muziejuje, kuri anksčiau buvo grafų Šeremetjevų rezidencija – tai puikūs XVIII a. užmiesčio dvarų architektūros ir parkų paminklas, kurio autentiškumas išsaugotas iki šių laikų – rūmuose iki šiol nėra elektros. Kažkada šiame dvare vyko puošnūs priėmimai, įvairūs teatralizuoti renginiai ir koncertai.

Dar apsilankėme į pietus nuo Maskvos esančiame muziejuje-draustinyje Kolomenskoje. Šioje vietovėje XIV-XVII amžiuje buvo Maskvos carų vasaros rezidencija. Kolomesnkoje įspūdingai erdvi, čia pamatėme nepaprasto grožio baltą Kristaus žengimo į dangų cerkvę, kuri buvo pastatyta 1532 m. Skirtingai nuo įprastų svogūninių šios cerkvės kupolas – palapininis. Įspūdingas ir draustinyje esantis, 2010 m. atstatytas medinis caro dvaras, kuris atrodo tarsi iš rusų pasakos – pastatytas iš rastų, žaliu stogu, su daugybe bokštų bokštelių, raižytomis langinėmis išpuoštais langais.

Pabuvojome ant vienos didžiausių Maskvos kalvų, kuri vadinasi Vorobjovy gory. Nuo šios kalvos atsiveria įspūdingas vaizdas į Maskvą ir Valstybinį Maskvos universitetą. Ši vieta itin populiari tarp vietinių gyventojų ir turistų, čia matėme labai daug jaunavedžių, kurie mėgsta įsiamžinti gražioje vietoje.

Kiekvienas turistas, pirmą kartą atvykęs į Maskvą, privalo nusileisti į metro. Maskvos metro turi 12 linijų, kurių ilgis viršija 300 kilometrų, ir per 180 stotelių. Tai tikras voratinklis, į kurį patekę jautėmės nelabai smagiai, todėl pasigėrėję kelių stotelių puošnumu skubėjome į viršų.

Perėjome Arbato gatve – tai viena seniausių ir garsiausių Maskvos gatvių, populiari susitikimų ir laisvalaikio praleidimų vieta. Žmonių joje matėme tikrai daug: vieni kažkur skuba, kiti šoka ar dainuoja, treti sėdi kavinėse ir bendrauja, dar kiti reklamuoja įvairias prekes dalindami lankstukus ir šūkaudami per garsiakalbį.

Labai norėjome pamatyti pagrindinę ir didžiausią Maskvos Kristaus Gelbėtojo cerkvę. Cerkvė buvo pastatyta Rusijos pergalei prieš Napoleoną pažymėti, vėliau bolševikų sugriauta ir 2000 m. atstatyta. Nusišypsojus laimei turėjome galimybę ne tik pabūti cerkvės viduje, bet ir užlipti į joje esančią apžvalgos aikštelę, iš kurios atsiveria nuostabūs vaizdai į Maskvą.

Ekskursijų Maskvoje maršrutas buvo labai intensyvus ir prisodrintas, čia išpasakojome tikrai ne viską. Pamatėme išties daug, įspūdžių užteks iki naujų kelionių!

2011m. birželio mėn.

Atgal į 2011m. renginų sąrašą

© 2010 www.pagava.lt. Visos teisės saugomos. Kopijuoti ir platinti www.pagava.lt informaciją draudžiama
Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrija PAGAVA, Šv. Kazimiero g. 3, Vilnius